امروزه بزرگترین کمک به فروش، انتقال ایده ها و فروش ایده ها میتواند داشتن کاتالوگی جامع و به روز باشد، کاتالوگی منسجم که همچون خود مدیران در نبود مدیران و پرسنل یک شرکت سنخنگوی خوبی برای آنها باشند. طراحی کاتالوگ و دانش آن و مقدار آشنایی طراحان و دفاتر تبلیغاتی به بازار فروش میتواند کمک بسزایی به آنچه که شما انتظار دارید در داشتن یه کاتالوگ کمک کند. امروزه جالب است بدانید طراحان طراحی وب سایت نیز طراحی کاتالوگ میکنند. پس در انتخاب خود دقت بعمل آورید تا کاتالوگوی داشته باشید تا حاصل تجربه و دانش بازار فروش دفاتر تبلیغاتی بزرگ باشد.
این واحد تبلیغاتی با بکارگیری جدید ترین فن آوریهای عکاسی در سال 93 اقدام به تکمیل کادر عکاسی و فیلمبرداری خود نموده است. بکارگیری دوربینهای red و عکاسی هوایی برای پروژه های مستند و تبلیغاتی و ساخت کلیپهای مستند و تبلیغاتی از فعالیتهای ویژه این واحد میباشد.
بخش عکاسی صنعتی
بخش عکاسی استودیویی
بخش عکاسی تبلیغاتی
ساخت پارتیشنهای اداری، دو جداره MDF ، تک جداره MDF، پارتیشن و قفسه و ویترین، سفارشهای ساخت میز مدیریت، میز کنفرانس و اداری را به متخصصین این رشته بسپارید.
شما میتوانید از نمونه های پارتیشن که توسط این شرکت طراحی و اجرا شده اند دیدن فرمایید و شاهد جدیدترین ویترینها و بهترین کیفیت باشید.
قیمتی غیر قابل رقابت و کیفیتی بینظیر.
دکور منازل، دفاتر
از وب سایت ما دیدن فرمایید.
شرکت کنیم ؟؟؟ یا نکنیم؟؟
بالا رفتن هزینه های ساخت و ساز نمایشگاهی و اجاره فضاهای نمایشگاهی تنها باعث کم شدن شرکت کنندگانی که هر ساله پررنگ تراز سال قبل در نمایشگاه حضور پیدا میکردند تنها آسیبی نیست که به نمایشگاههای مختلف از جمله نمایشگاه بین المللی خورده است به نظر نویسنده بزرگترین ضربه برگزاری نمایشگاههایی است که پر شده اند از شرکت کنندگانی که حضور دارند که فقط، داشته باشند!!!....
چهره یکسان اکثر غرفه ها در نا خودآگاه بازدید کنندگان تاثیر خواهد گذاشت و به مرور از تعداد آنها کم خواهد کرد.
این آسیب متوجه چه کسانی خواهد شد؟
1- شرکت کنندگان؟
2- بازدید کنندگان؟
3- سازندگان؟
4- و یا دولت و بخش صادرات و تولید داخلی؟
و باز از دید نویسنده این آسیب متوجه تک تک نامبرده شدگان خواهد بود. امیدواریم مسئولین با نظر ویژه به این بخش و حمایت بیش از پیش گامی مثبت بردارند.
ابداع و نو آوری با وضعیتی دشوار
در وضعیت کنونی حضور فرمالیته اغلب شرکت کنندگان و رغابت بالایی که در میان سازندگان غرفه های نمایشگاهی وجود دارد ابداع و نو آوری با حداقل هزینه هنری است که البته کار دوستان و طراحانی که پیش از این سری به گوگل میزدند تا از نمونه های خارجی کپی برداری کنند را سخت کرده است، و اینجاست که فکر برتر و ابداع حتی با شرایط سخت مثل همیشه برنده خواهد بود.
طراحی غرفه های نمايشگاهی مختص افراد با تجربه در زمينه غرفه سازی و آشنا به مقررات نمايشگاهی می باشد. متأسفانه طراحی غرفه های نمايشگاهی به افراد کم تجربه به دلایل مختلف واگذار می گردد. که این مسئله در روند و حضور افراد در نمایشگاه اثر گذار بوده است باید به خاطر داشت که حضور در نمايشگاه یک استرادژی مهم در بازاریابی می باشد.
زيرا با برگزاری نمايشگاه شرکت ها و افراد مختلف به تبادل اطلاعات در مورد محصولات و بروشور کاری می پردازند. که البته باید شرکت ها طرح های غرفه خود را به افراد متخصص، خالق و هنرمند به طراحی غرفه های نمايشگاهیبپردازند. ظاهر غرفه در نگاه اول برای مشتری مهم و گویا وضعیت شرکت غرفه دار می باشد.
فضای مجازی (Virtual)
امروزه با صنعتی شدن محیط پیرامون و پیچیدگی طراحی های بشر نیاز روز افزون به روشی ساده جهت ارائه محصولات بیش از پیش احساس می شود. فضای مجازی روشی است كه بعد از مدل سازی سه بعدی محیط، نور پردازی، متریال دهی، طراحی حركات و ساخت انیمیشن بصورت نمایش لحظه ای یا RealTime، بهترین وسیله برای ارتباط مستقیم با كاربر و نمایش محیط به دلخواه وی می باشد. از جمله قابلیتهای این روش میتوان به توانایی حرکت در فضای سه بعدی با استفاده از موس یا کی برد یا ورودی های دیگر و تواناییهای صوتی و تصویری متناسب با موقعیت و واکنش نرم افزار به خواسته های منطقی کاربر اشاره کرد. این روش در دنیا بسیار گیراتر از انیمیشن و فیلمهای مستند ساخته شده برای اهداف آموزشی ، تبلیغاتی ، فرآیندی یا گزارشی عمل کرده است. دلیل موفقیت در این روش به خاطر وجود سادگی در ارتباط برقرار کردن با کاربر و دعوت او به دخالت در پذیرش اهداف مورد نظر سازنده میباشد.
از مهترین كاربردهای فضای مجازی می توان به امور آموزشی، تبلیغاتی، نمایشی و تفریحی اشاره نمود.
نکاتي پيرامون طراحي غرفهو غرفه سازي نمايشگاه
غرفه نمايشگاهی پديده اي بر آمده از دوران مدرن است که بنا به ضرورت توليد وعرضه ي انبوه کالا در سده ي نوزدهم ظهور کرد.آنچه به عنوان غرفه نمايشگاهی مد نظر است خاستگاه وضرورت هاي پيچيده اين دوران ومابعد آن را دربر مي گيرد.در عصر مدرن مکان وفضا باز تعريف شد و نسبت آن با زيست جهان انسان وفناوري در کانون توجه قرار گرفت.بر اين اساس معماري وساختار بصري غرفه نمايشگاهی در روزگار حاضر کارکرد هاي متنوعي دارد که حول کنش ارتباطي در عرصه هاي مختلف حيات بشري متمرکز شده است.
بيش از يکصدوپنجاه سال از غرفه نمايشگاهی هايد پارک لندن که سرآغاز به نمايش در آوردن جهان تکنولوژيک بود ميگذرد.در ايران نيز فضاهاي غرفه نمايشگاهی سنت وسابقه اي چهل _پنجاه ساله دارند.وسالانه صدها غرفه نمايشگاهی مختلف در سطوح شهري استاني ملي _بين المللي در کشور برگزار ميگردد که به رغم تفاوت هاي ماهوي به لحاظ ارائه ي کالا ساختاري يکسان شبيه سازي شده دارند.دليل عمده اين فرآيند يکسان ساز اين است که ما جز چند نمونه ي استثنايي غرفه نمايشگاهی به مفهوم مدرن وپسامدرن نداريم.
پرسش هايي مانند:مردم چگونه در فضا حرکت ميکنند؟در فضا چه رخ ميدهد؟تجربه ي فرد در مواجهه با محيطي فيزيکي چه مراحلي دارد وچگونه بنا از وقايع درون يا اطراف خود اثر ميپذيرد؟
در خصوص فضاهاي غرفه نمايشگاهی به نظر ميرسد در ابتدا دو مفهوم فضا ونمايش بايستي تعريف شوند.تعريف فضا امري نسبي است و در جوامع مختلف ميتواند متفاوت باشد.بر طبق فرهنگ لغت آکسفورد تعاريف زيادي از فضا وجود دارد.مثلا کيفيت تهي بودن وبزرگ بودن به نحوي که بتوان در آن آزادانه حرکت کرد.فضا معمولا با تقابل ومحک زدن با يک ماهيت مادي داراي شکل بعد وتوده داراي جرم ادراک ميشود.
مفهوم نمايش نيز بر طبق فرهنگ لغت آکسفورد عبارتست از نشان دادن چيزي در يک مکان عمومي براي مردم براي لذت بردن آنها ويا براي اطلاع رساني وآگاه کردن آنها.اما واژه ي به معناي "نمايش چيزي که معمولا مخفي است بيان حقيقت در مورد يک شخص يا يک موقعيت ونمايش آن"وبه معناي توصيف کامل يک تئوري يا نظريه طرح وهم چنين مناسبتي که مردم مشاغل وغيره کالا هاي خودرا به نمايش يا فروش ميگذارند تعريف شده است.
فضاي غرفه سازي نمايشگاه در نتيجه جايي است که درآن نمايش نوآوري خلاقيت تکنولوژي وفناوري جديد تجارت ورقابت براي نمايش يا فروش عمده اي بازي ميکند.
به نظر ميرسد در رابطه با فضاي غرفه نمايشگاهی از چند منظر ميتوان بحث کرد که شامل عملکرد ومکاني استفاده کاربران قرارگيري آن در بافت وزمينه شهري فرم وساخت ومقياس واندازه ميشود.
کالانما يا کاتالوگ کتابچه و يا راهنماي معرفي کليات کالا، خدمات، امکانات و... ميباشد که از طرف توليد کننده و يا ارائه دهنده به مصرف کننده و يا مشتري براي معرفي کلي کالا يا خدمات ارائه ميشود.
در اين راهنما بيشتر به جنبه تجاري، بازاريابي و جذب مخاطب توجه ميشود (بر عکس بروشور که بيشتر به جزئيات و اطلاعات فني و نحوه استفاده ميپردازد)
بروشور
بروشور کتابچه و يا راهنماي معرفي جزئيات کالا، خدمات، امکانات و... ميباشد که از طرف توليد کننده و يا ارائه دهنده به مصرف کننده و يا مشتري براي معرفي دقيق و راهنمايي در استفاده ارائه ميگردد.
به طور مثال: يک کارخانه دارو سازي براي معرفي محصولات خود کاتالوگ محصولات را (معمولا با برجسته نمايي در تاثير گذاري) براي پزشکها و داروخانهها ارسال مينمايد. و همين توليد کننده بروشور هر محصول را براي معرفي نحوه استفاده، معرفي ممنوعيتهاي استفاده در موارد خاص و همين طور عوارض جانبي، راههاي درمان در صورت استفاده نادرست و... در بسته بندي هر محصول قرار ميدهد.
در کاتالوگها عموما از تصاوير و طراحيهاي جذاب جهت معرفي بهتر استفاده ميشود.
در بروشورها معمولا علاوه بر تصاوير از نقشه شماتتيک کالا هم استفاده ميشود.
در ايران معمولا به اشتباه تمامي راهنماهايي را که به صورت کتابچه و يا با کيفيت کاغذ و چاپ مناسب تهيه شده باشند را کاتالوگ مينامند و تمامي راهنماهايي را که به صورت يک برگي و يا چند لتي، که با استفاده از کاغذهاي نازک تر تهيه شده باشند را بدون توجه به محتواي آن بروشور مينامند.
چگونه بهترین کاتالوگ را طراحی کنیم؟
طراحی کاتالوگ یکی از مهمترین و شاید به نوعی سخت ترین قسمت طراحی است . قسمتی که نقطه ضعف ها و ناکارآمدی هر طراحی را بخوبی برای اهل فن آشکار میسازد ..
طراحی کاتالوگ دارای یک فوندانسیون تغریبا نا محسوس است. گاهی یک کاتالوگ بسیار نا ملموس و بلا استفاده است، چرا که در آن هیچ فوندانسیون یا اصطلاحا قالبی در نظر گرفته نشده .
کسی که یک کاتالوگ را بررسی میکند میبایستی پس از یک نگاه کوتاه قالب کاتالوگ در ذهنش مشخص شود، فرضا مشتری با یک نگاه کوتا متوجه میشود که اطلاعات فنی مورد نیاز خود را در یک کادر قرمز رنگ در گوشه سمت راست صفحات میتواند پیدا کند.
با تجربه و دیدی تیزبینانه میتوان همه نکاتی را که میبایستی در طراحی یک کاتالوگ زیبا و در عین حال ساده در کنار هم داشت.
جذابيتهاي عکاسي تبليغاتي
عکاسي تبليغاتي شاخه بسيار جذابي از عکاسي صنعتی است به شرط آنکه عکاس بتواند تفکرو سلايق خود را در عکس بگنجاند. اگر با حوضه هاي ديگر عکاسي مقايسه کنيم مي بينيم که تقريبا در هيچ يک از شاخه هاي عکاسي به اندازه عکاسي تبليغاتي نظرات سفارش دهنده در کار دخيل نيست. با توجه به اين نکته مهم به عقيده من عکاساني مي توانند از کار خود لذت ببرند که عقايد کارفرما را در ذهن خود به دقت آناليز کنند، نقاط ضعف و قوت نظرات وي را بررسي نمايند و با توجه به هدف نهايي کار ، بعد از تصميم گيري صحيح با استفاده از زبان تفاهم آميز ، تا حد امکان تفکر و سليقه خود را به وي منتقل کنند و بعد از جلب موافقت وي عکسي بگيرند که ناشي از برآيند تفکرات کارشناسانه و نگاه زيبا شناسانه باشد.
عکاسي صنعتی تبليغاتي (1)
عکاسي صنعتی تبليغاتي يکي از خدماتي ترين رشتههاي عکاسي است. در اين رشته نه تنها بايد حداکثر تسلط به تئوري و تکنيک را داشته باشيم بلکه به بسياري از وسائل، علاوه بر دوربين احتياج پيدا خواهيم کرد، از فونهاي رنگي تا ميزهاي مخصوص کار از وسائل جنبي نورپردازيهاي پيچيده تا سه پايه و پانتوگرافهاي بزرگ و از همه مهمتر استوديوهاي عظيم و مملو از وسائل نورپردازي فقط به درد عکسبرداريهاي صنعتي- تبليغاتي ميخورند.
هر گونه عکسي که در خدمت معرفي، تبليغ و يا فروش توليدات يا کالائي باشد، عکاسي صنعتی - عکاسي تبليغاتي به حساب ميايد. يکايک مواد غذائيها، انواع وسائل زندگي، هر نوع مبلمان و ماشين چه با حضور انسان چه بدون مدل در زمره عکس تبليغاتي است. خطوط توليد، کارخانههاي صنعتي و فني در مراحل و زواياي مختلف عکاسي صنعتی محسوب ميشوند. معمولاً اين نوع عکاسي صنعتی يک سفارش دهنده نيز دارد: صاحبان صنايع، ارگانهاي دولتي، بخشهاي اقتصادي و بازرگاني، روابط عموميها و سازمانهاي تبليغاتي و در ضمن گرافيستها و طراحان صنعتي- هنري، همه و همه سفارش دهنده و محتاجان و علاقمندان عکاسي صنعتی - تبليغاتي هستند.
هر چه عکاس تبليغاتي تجربه و اطلاعات بيشتري دربارهي سفارشات حرفهي خود داشته باشد موفقتر و صاحب نام تر خواهد بود. تسلط و در اختيار داشتن وسائل و فضاي مورد لزوم، رمز موفقيت عکاسان صنعتي است.
بطور مثال معرفي تصويري از يک يخچال خانگي، از چيدمان مواد درون يخچال، مدل کدبانوي منزل و يک کودک در ضمن فضاي واقعي يا ساختگي يک آشپزخانه در حد يک صحنه سينمائي دردسر و اشکال خواهد داشت، مضافاً اينکه نورپردازي اين صحنه احتياج به فلاش يا چراغهاي متنوع و متعدد خواهد داشت. در ضمن عکاس نه تنها نورها را بايد بشناسد بلکه فيلم، دوربين، لنز، سه پايهي مناسب اين عکسبرداري را نيز بايد در اختيار داشته باشد.در اين نوع عکاسي صنعتی ما موظفيم گوياترين، بي عيب و نقصترين و حرفهايترين عکس در خدمت صنعت و تبليغات را بياندازيم. البته هر چه سفارش دهندگان حرفهايتر باشند و بتوانند بعضي از مسائل جانبي کار از قبيل چيدمان، زاويه و ژست مدل و سوژه را کمک کنند کار ما آسانتر خواهد شد و ميتوانيم تمرکز خود را روي نورپردازي و زيبائي، نور و رنگ صحنه و سوژه نموده و خانه آخر يک عکس يا اسلايد کاملاً حرفهاي تحويل بدهيم. تماس با بازار فروش و دنياي توليدات، شناخت و رعايت نوآوري و خلاقيت در عکاسي صنعتی- عکاسي تبليغاتي همانند تسلط به دوربين و کار در استوديو اهميت دارد.
براي مسلط شدن به عکاسي تبليغاتي بايد تمرينات و درسهاي اين رشته را در رابطه با ابعاد سوژهي مورد نظر تقسيم بندي کرد. هر دانشجو بايد بداند که اگر سوژهي مورد نظر يک فضاي شش متري دکور در پس زمينهي خود دارد چه وسائل چه لنز و دوربين و چه نوع چراغهائي لازم است. اين يک فکر کودکانه و غير حرفهاي است اگر فکر کنيم ميتوان با يک فلاش دستي و دوربين 135 عکس حرفهاي انداخت.
اگر قرار باشد اجاق گاز 6 شعله همراه يخچال سايد باي سايد و ساير وسائل برقي در آشپزخانهاي وسيع همراه دو مدل زنده مادر و بچه عکاسي شود، نه تنها بايد يکايک وسائل مورد نظر کاملاً واضح خوشرنگ و با ابعاد منطقي عکاسي شود بلکه تمام فضاي آشپزخانه، قفسهها، ميز و صندليها و مدلهاي زنده نيز بسيار روشن و حرفهاي نورپردازي شوند.
حال اگر از تمام فضاي عکس فوق فقط يک آب ميوه گيري با نمايش مارک آن و همراه دستهاي کدبانوي منزل بايد عکاسي صنعتی شود، قوانين و وسائل بکلي عوض خواهد شد. از زاويه دوربين تا لنز آن از چراغهاي مورد لزوم تا فضاي تصويري بايد تغيير کند. و باز اگر از تمام فضاي عکس اوليه يک ليوان آب پرتقال همراه يک پرتقال نصفه بايد عکاسي صنعتی شود. باز بايد همه چيز را بهم ريخت و وسائل و دکور و نورها را در خدمت رنگ آب پرتقال و فرم اشتها آور پرتقال قرار داد. آخر کار اگر قرار باشد فقط از دو سه عدد قاشق و چنگال استيل مارکدار و گران قيمت موجود در دکور آشپزخانه فوق عکاسي صنعتی کرد احتمالاً بايد سوژه را به استوديوي عکاسي صنعتی آورد و در يک حجلهي نوراني سفيد عکاسي کرد و احتياجي به آشپزخانه و دکور نداريم. شانس و موفقيت عکاسان در رشتهي تبليغاتي بيشتر مربوط به نيروي فکري و کمکي است که باعث دلگرمي و نجات آنها خواهد شد. طراحان هنري، مديران فروش و گرافيستها نيروي نجات بخش عکاس تبليغاتي هستند. بيشتر مواقع طراحي دکور- چيدمان وسائل و از همه مهمتر زاويهي ديد شئی مورد نظر را آنها انجام خواهند داد و عکاس وظيفه سنگين و حرفهاي نورپردازي، انتخاب فيلم و لنز مناسب را بعهده دارد. در دنياي حرفهاي عکاسي تبليغاتي حداقل چهار نفر در خلق يک اثر شرکت دارند.
با توجه و دقت ميتوان عکاسي تبليغاتي را آسانتر سر و سامان داد:
در ضمن، عکاسي تبليغاتي ممکن است همراه با مدل جاندار( انسان يا حيوان ) باشد در اين مواقع نه تنها نميتوان سوژهي اصلي را که يک سوژه تبليغاتي است فداي جذابتر شدن مدل زنده کرد بلکه بر عکس مدل زنده بايد مانند هر وسيله يا تکنيک ديگر نيز در خدمت سوژه اصلي باشد.
دانش و تمرينات ضروري در عکاسي تبليغاتي
* يادگيري و کاربرد نور و موارد مصرف هر کدام (اسپات- مستقيم- نرم)
*کار با مقواي خاکستري 18٪ و يادگيري محاسبهي حرفهاي نورپردازيها شناخت کامل کنتراست و هارموني نور در رابطه با سوژههاي تبليغاتي.
* شناخت کامل دوربين بزرگ و لنزهاي آن در رابطه با نوع سوژه.
* دانش شناخت فيلمهاي موجود- رنگ- کنتراست و ظهور آنها.
* دقت و توجه کامل، به خواسته و سليقهي سفارش دهنده و نوع و محل مصرف عکس شما.
* نوآوري و عدم کپي برداري از نمونههاي مشابه با مطالعهي کارهاي بقيه عکاسان.
* تمرين و سعي در گروهي کار کردن با طراحان و گرافيستهاي حرفهاي صنعتي- تبليغاتي
ظهور فیلم سیاه و سفید
شخصی در حال ظهور یک عکس سیاه و سفید.
در ظهور فیلم عکاسی، چه سیاه و سفید، چه رنگی، که یک احــیاء شیمیایی اســت، ذرات نوردیده برمید نقره به فلز نقره سیاه متالیک تبدیل شده و نگاتیو را بوجود میآورند. نتیجه بدست آمده از ظهور را، از آن جهت نگاتیو مینامند که با صحنهٔ عکاسی رابطه عکس دارد. یعنی قسمتهایی از صحنه عکاسی که روشن هستند، در نتیجهٔ بدست آمده از ظهور، تیره ثبت میشوند و بالعکس. چاپ تماسی یا آگراندیسوری نگاتیو بر روی کاغذ عکاسی نگاتیو، نتیجه مثبت بدست میدهد.
ظهور ریورسال، برای بدست آوردن نتیجه مثبت (پزتیو) اجراء میشود. معمولاً حاصل کار این نوع ظهور را اسلاید مینامند.
در بین مراحل ظهور ریورسال سیاه سفید یک مرحله نور دادن وجود دارد. برای اینکه این مرحله بصورت کامل و عاری عیب و نقص صورت بگیرد، قرقره تانکهای ظهور باید کاملاً شیشهای باشد، تا سایه بوجود آمده از آن باعث خراب شدن نتیجه نگردد.
ظهور فیلم رنگی
ظهور فیلم رنگی از نظر دما به مراتب حساستر از ظهور فیلم سیاه و سفید است؟ با وجود لایههای حساس به رنگ در پایه این فیلمها، تغییرات جزئی دما در حد نصف درجه سانتیگراد باعث بروز اعوجاج رنگ خواهد شد. در سیستم ظهور فیلم رنگی دما بصورت اتوماتیک بوسیله دستگاه ظهور تنظیم و ثابت نگه داشته میشود. با ظهور مداوم، که در لابراتوارهای بزرگ انجام میگیرد، ثابت نگه داشتن قدرت احیاکنندگی داروی ظهور اهمیت بسزایی دارد. این کار معمولاً با داروهای تقویتی که با علامت R مشخص مشوند، صورت میگیرد. داروهای تقویتی را بر حسب سانتیمتر مربع از ظهورهای صورت گرفته به داروی اصلی میافزایند.
در ظهور ریورسال رنگی، بر خلاف ریورسال سیاه و سفید مرحله نوردهی مجدد در کار نیست. ظهور دوم بلافاصله بعد از بلیچ صورت میگیرد. پایه فیلم ریورسال رنگی نیز بر خلاف سایر فیلمهای رنگی (نور روز و نور شب) شفاف است.
داروهای ظهور ریورسال رنگی، قبلاً انواع متفاوتی داشتند و ظهور آنها فقط در کارخانه سازنده آن امکان داشت. در بستهٔ هر فیلم ریورسال، یک پاکت به آدرس کارخانهٔ سازنده آن فیلم وجود داشت که هزینه پستی آن نیز توسط خود کارخانه تقبل شده بود. بعد از نوردهی فیلم داخل آن پاکت قرار داده شده و ارسال میگردید. کارخانه، فیلم را ظهور و به آدرس عکاس ارسال مینمود.
استفاده همهگیر فیلمهای ریورسال موجب بوجود آمدن داروی واحدی به نام ئی-۶ گردید. فعلاً تقریباً تمامی فیلمهای ریورسال رنگی با این دارو قابل ظهور هستند.
چرا لوگو طراحی كنیم ؟
تاریخچه حضور لوگو یا نشانه در دنیا به دوران غارنشینی باز میگردد و از آن زمان مردم جهت اطلاع رسانی از المانها و اشكال جهت اطلاع دهی به دیگران استفاده می كردند بنابراین می توان به این نكته دست یافت كه حضور یك لوگو ، ارایه كننده مفهومی بصری برای بیننده است و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
طراحی لوگو یك امر زمانبر و فوق العاده حساس است. متخصصان گرافیك باید بتوانند نیاز مشتری را آنالیز كرده و اتود های مربوط و مورد قبول به كارفرما ارایه كنند.
در طراحی لوگو از المان شناسی و نماد شناسی و مفهوم گرایی المانهای مربع و دایره و مثلث استفاده می شود تا بتوان مفهوم ذات لوگو و آرم را بصورت گویا تر ارایه كرد و شاخص ترین فرایند موجود در عملكرد یك شغل را بصورت بصری نمایش داد.
لوگو یا نشان تجاری هویت یك سازمان یا شركت بوده و به كمك آن هم نام شركت و هم حوزه فعالیت آن به نمایش گزارده می شود و طراحی آرم شركت از اهمیت بی شماری برخوردار است تا آنجا كه یك لوگو مناسب و مفهومی می تواند در محبوبیت یك برند تاثیر بی شمار داشته باشد.
نکات کلیدی در طراحی لوگو
سادگی
سادگی یکی از مهم ترین بخش های کارطراحی لوگو است. این اصل در خصوص طراحی لوگو یک مورد مضاعف است، زیرا به شما یک فضای کوچک برای کار در آن داده می شود. پس، یک راه عالی برای ایجاد یک لوگو کارآمد و موثر این است که از قانون طلایی سادگی استفاده کنید. هر قسمت رابصورت جداگانه ارزیابی کنید و تصمیم بگیرید که به چه قسمت هایی واقعاً احتیاج دارید.
سادگی در توانایی یک لوگو در هماهنگ شدن با دیگر طرح ها بسیار مهم است. به این معنا که باید توانایی ترکیب شدن با یکدیگر را داشته باشند، در غیر این صورت نمی توانند در کنار یکدیگر به خوبی قرار گیرند. بسیاری از لوگو ها که در طراحی هایشان اصل سادگی رعایت نشده زمانی که در یک صفحه عالی و خوب قرار می گیرند آن را به هم ریخته و نا متعادل می کنند.
تناسب
بسیاری از لوگو های خلاقانه به خاطر کمبود تناسب سقوط کرده اند. همیشه در زمانی که لوگو هایتان را طراحی می کنید هدف اصلی کار را در ذهن داشته باشید، به طور عینی موفقیتتان را نمایان کنید. بعضی اوقات لازم است که طرح کلی تان را از زوایای مختلف برای طراحی لوگو کنید تا هدفتان را کامل کرده و در مسیر درست باقی بمانید.
مقیاس گذاری
این یک مورد مشترک در میان تمامی لوگو ها است، به خاطر اینکه آنها اغلب برای وکتور ها استفاده می شوند و باید توانایی کوچک شدن تا جایی که یک لوگو می تواند کوچک شود را داشته باشند.
منحصر به فرد
سعی کنید حتما لوگوتان منحصر به فرد و جالب باشد. در حالی که اولویت کارتان را جالب بودن و منحصر به فرد بودن لوگو قرار دهید تفاوت در بین لوگو شما با دیگر لوگو ها احساس خواهد شد.
معرفي رشته عكاسي
اولين عكسها با دوربينهاي ابتدايي و كمترين تجهيزات توليد ميشدند و امكانات و تجهيزاتي كه امروزه براي عكاسان مهيا است، قابل مقايسه با آن زمان نيست. اما با كمي دقت ميتوان متوجه شد كه عكسهاي آن دوران با عكسهاي آتليهاي امروز تفاوت چنداني ندارند چرا كه هر دو، عكسهايي خشك و بيروح هستند كه همه چيز رويشان ثبت ميشود، بدون اين كه از خودشان اظهار وجودي بكنند. عكسهايي كه با حاشيهاي سفيد به كاغذ چسبيدهاند و اين خود تأكيدي بر فاصله اين عكسها با واقعيت است و چه تأسفبار است كه بسياري از مردم عكاسي را مساوي با همين عكسهاي پرسنلي و خانوادگي ميدانند!
و متعجب هستند كه چرا عدهاي از جوانان براي فراگرفتن اين حرفه چهار سال در دانشگاه تحصيل ميكنند در حالي كه بسياري از عكاسان موفقي كه آنها ميشناسند، اين حرفه را نسل در نسل فراگرفتهاند و اصلاً تحصيلات دانشگاهي ندارند.
عکاسي صنعتي چيست ؟
عکاسي صنعتي به شاخه اي از عکاسي گفته مي شود که وظيفه ان به نمايش گذاردن دقيق و کامل و باکيفيت محصول يا پروداکت مي باشد ٬ در اين شاخه از عکاسي صنعتي ،عکاس با استفاده از تجهيزات مناسب و انتخاب نورهاي دقيق و کامل تلاش مي کند تا حد امکان تصویري با کيفيت و دقيق از کالا ثبت کند که در آن تمامي خصوصيات ظاهري کالا به نمايش گذارده شود . به بيان ساده تر عکاس صنعتي وظيفه اش اين است که نماي کاملي را از کالا برداشت کرده و جهت ارائه به مشتري به کارفرما ارائه کند، در اين شاخه همانگونه که بيان شد هدف تنها يک چيز است : نمايش کامل و واضح کالا از زواياي مختلف و زيبا .
طراحی کاتالوگ چیست؟
شايد به طور معمول و بيشتر در کشور ما بروشور و طراحی کاتالوگ را مترادف هم ميدانند و تفاوتي بين اين دو قائل نيستند ولي در حقيقت بروشور و طراحی کاتالوگ هر کدام کارکرد و مشخصات خاص خود را دارد، پس در اينجا زودبيز شما را با تعريف و کارکرد هر دو محصول آشنا ميکند تا بهتر بتوانيد در مورد آنچه که نياز داريد تصميمگيري کنيد :
برشور (Brochure) به کتابچه يا جزوهاي گفته ميشود که تعداد صفحات آن کمتر از 80 صفحه و حاوي اطلاعات اوليه، تصاوير و نمودارهاي مرتبط با آن باشد. اين اطلاعات در مورد خدمات، محصولات و يا اهداف سازمان شما و چگونگي عملکرد آنها ميباشد.
بنابراين يک بروشور بيش از آن که جنبه تبليغات مستقيم براي کالا يا خدمات شما را داشته باشد براي تشريح و آموزش چگونگي آنها بهکار ميرود.
مخاطبي که بروشور شما را در دست ميگيرد مانند يک مجله آن را مطالعه ميکند و طي آن اطلاعات جامعي از موضوعي که شما قصد معرفي آن را داشتهايد بدست ميآورد.
چرا مدل سازی سه بعدی ؟
زيرا 2 بُعد كافي نيست : اگر به اين نتيجه رسيده ايد كه انواع و اقسام كاتالوگهای رنگي؛ عكس ها؛ اسلايدها و خلاصه رسانه های 2 بعدی همچنان قادر به معرفی و نمايش تمامی عملكرد و ويژگيهای كالا و محصول و خدمات شما نيست؛ زمان آن رسيده است تا سومين بعد را هم وارد كار نمائيد و از روشهای سه بعدی برای معرفی كامل كالا و محصولات و خدمات خود استفاده نمائيد.
در مدل سازی سه بعدی ما قادريم تمامی خصوصيات و جزييات كالا و محصول شما را با هر سطح از پيچيدگي توسط كامپيوتر مدلسازی؛ شبيه سازی و بازسازی نمائيم. به بيان ديگر هر چه را شما بتوانيد بسازید ما ميتوانيم به شكل مدل سازی سه بعدی كامپيوتری مدل سازی نمائيم. و از آن فراتر هر چه زماني موجود بوده و ديگر موجود نيست ما ميتوانيم بر اساس اطلاعاتي كه شما در اختيار قرار ميدهيد بازسازی نمائيم. حتي از اين هم فراتر هر چه را شما هنوز نساخته ايد اما طرح يا نقشه اي از آن داريد ما قادريم برایتان توسط كامپيوتر پيش سازی نمائيم !
آيا سه بعد «ثابت» كافي است ؟ اگر با وارد نمودن سومين بعد طراحی به جريان معرفی كالا و خدمات؛ همچنان نكاتي از موضوع ناگفته و پنهان باقي ميماند (مثل عملكرد اجزاي متحرك) آن وقت بايد بعد چهارم طراحی يا "عامل حركت" را نيز وارد گود نمائيد. عامل حركت مبتني برمدل سازی سه بعدی بوده و به شكل انيميشن خطي ساده و انيميشن قابل كنترل (اينتراكتيو با استفاده از تكنيكهای واقعيت مجازی يا VRML) در اختيار شما میباشد.
مقررات فني غرفه سازي نمایشگاه و تخليه فضاي نمايشگاه
1) براي جلوگيري از بروز هرگونه مشكل در غرفه سازي نمایشگاه، مشاركت كنندگان محترم مي بايست پيمانكار غرفه سازي نمایشگاه خود را از بين پيمانكاران مورد تاييد شركت نمايشگاه ها كه با قوانين اين نمايشگاه آشنا بوده و ضمانت هاي لازم از آنان دريافت گرديده است انتخاب نموده و با آنان انعقاد قرارداد نمايند. (نام و شماره تماس غرفه داران مورد تاييد در وب سايت شركت قرار دارد.) در غير اينصورت مي بايست پيمانكار غرفه سازي نمایشگاه خود را بصورت كتبي به شركت نمايشگاه ها معرفي نمايد و در اين نامه كليه مسووليت هاي مربوط به امورغرفه سازي نمایشگاه را بر عهده بگيرند.
2) غرفه سازي نمایشگاه متعهد مي گردد در ساخت غرفه ها نكات ايمني را بطور كامل رعايت نمايد.
3) غرفه سازي نمایشگاه بصورت پيش ساخته با تجهيزات متعارف شامل ديواره، موکت کف، سردرب نويسي، يک عدد ميز و دو صندلي، روشنايي و انشعاب برق تك فاز مي باشد و به غرفه هاي خودساز تنها زمين و يک انشعاب برق تعلق خواهد گرفت. تامين کليه وسايل ساخت دکوراسيون و تجهيزات غرفه بر عهده مشارکت کننده و غرفه ساز خواهد بود.
4) مشاركت كنندگان براي ساخت غرفه خودساز موظفند طرح و نقشه هاي مربوط به ساختمان غرفه خود را با مشخصات كامل فني به همراه لوح فشرده حاوي نماي سه بعدي آن حداكثر يك هفته قبل از تحويل غرفه ها جهت تاييد به كارشناس فني امور برگزاري نمايشگاه تسليم نمايند در غير اينصورت از شروع غرفه سازي نمایشگاه ممانعت بعمل خواهد آمد.
5) كارهاي ساخت و ساز و مونتاژ در غرفه سازي نمایشگاه بايد حداكثر تا ساعت 22 روز قبل از افتتاحيه پايان يابد و غرفه سازان موظفند كليه وسايل غير قابل استفاده از قبيل ابزارآلات، مصالح، و ساير تجهيزات مربوطه را از غرفه ها خارج نمايند در غير اينصورت امور برگزاري نمايشگاه براي اين كار اقدامات لازم را بعمل آورده و هزينه هاي مربوطه را از غرفه سازي نمایشگاه دريافت خواهد نمود.
6) لازم است طراحي و ساخت اتاق هاي مذاکره و VIP به صورتي انجام گيرد که داخل اتاق از بيرون قابل مشاهده باشد.